Cyfrowy marketing w kulturze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-API-D1CMK |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Cyfrowy marketing w kulturze |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE II STOPNIA - 1 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej organizacji kultury oraz z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w tejże działalności. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej organizacji kultury oraz z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w tejże działalności. Wiedza i umiejętności kształtowane w toku zajęć mają za zadanie rozwijać umiejętności promocji instytucji kultury (GLAM) przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych oraz serwisów społecznościowych. |
Literatura: |
Barański R., Finansowanie działalności kulturalnej, 2014 Manuel Castells, Społeczeństwo sieci, Warszawa, 2008 M. Dragićević-Šešić, B. Stojković, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, 2010 G. Hagoort, Przedsiębiorczość w kulturze. Wprowadzenie do zagadnień zarządzania w kulturze, Kraków 1996 Hofmokl Justyna, Internet jako nowe dobro wspólne, Warszawa 2009 P. Kieliszewski, P. Landsberg, M. Poprawski, Jacek Sójka (red.), Instytucje kultury w czasach kryzysu, 2009 Kluszczyński Ryszard W., Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Kraków 2001 Lessig Lawrence, Wolna kultura, Warszawa 2005 M. Lewandowski, Innowacje w zarządzaniu instytucjami kultury, 2011 M. Lewandowski, Zarządzanie strategiczne w instytucjach kultury, 2013 Manovich L, Język nowych mediów, Warszawa 2006. E. Orzechowski, Dziś nawet żebrak musi być sprawnym menedżerem. O zarządzaniu w kulturze i szkolnictwie wyższym, 2012 Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce. Warszawa: 2009 D. Smołucha, Humanistyka cyfrowa w badaniach kulturowych. Analiza zjawiska na wybranych przykładach, Kraków 2021, s. 282-297 L. Verbanowa, Zarządzanie strategiczne w kulturze, Warszawa 2015 Ł. Wróblewski, Strategie marketingowe w instytucjach kultury, 2012 Piotr Zawojski. Cyberkultura jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne [w:] Nowa audiowizualność – nowy paradygmat kultury?, red. E. Wilk, I. Kolasińska-Pasterczyk, Kraków 2008 Zawojski Piotr, Cyberkultura: synopia sztuki, nauki i technologii, Warszawa 2010 https://www.academia.edu/4393560/Spo%C5%82ecze%C5%84stwo_informacyjne_-_Cyberkultura_-_Sztuka_multimedi%C3%B3w http://www.zawojski.com/2008/02/04/cyberkultura-jako-nowy-paradygmat-kultury-medialnej-rozwazania-teoretyczne/ |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: - teorie, terminologię i narzędzia właściwe dla działań promocyjnych w sektorze kultury (K_W01, K_W02, K_W03) - metody analizy i interpretacji instytucji i wytworów kultury w kontekście działań promocyjnych (K_W04, K_W06) - uwarunkowania psychologiczno-społeczne oraz formy komunikowania się z odbiorcami kultury (K_W08) - zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego mające zastosowanie w sektorze kultury (K_W09). Absolwent potrafi: - przygotowywać i wprowadzać w obieg komunikaty promocyjne (K_U02, K_U06) - projektować i realizować działania promocyjne dotyczące wybranych aspektów usług i/lub obiektów kultury (K_U04) - analizować i oceniać realizację działań promocyjnych (K_U05) - pracować w zespole (K_U08). Absolwent jest gotów do: - aktualizowania własnej wiedzy (K_K01) - wypełniania zawodowych zobowiązań społecznych (K_K02), - udziału w pracy zespołowej, także w roli lidera (K_K04). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła, projekt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Budkiewicz | |
Prowadzący grup: | Paulina Budkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Budkiewicz | |
Prowadzący grup: | Paulina Budkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet HEI.