Przedmioty w rejestracji Rejestracja na przedmioty obowiązkowe 2 rok API 2700-API-DZ2
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2023Z | |||||
2700-L-API-D3EI |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie zajęć studenci zapoznają się z: a) wybranymi koncepcjami i zagadnieniami ekologii informacji, b) wybranymi koncepcjami i zagadnieniami teorii i praktyki zachowań informacyjnych, c) problematyką barier informacyjnych, d) problematyką kompetencji informacyjnych i kultury informacji, między innymi w kontekście manipulowania, dezinformowania, fake news-ów, e) relewantną metodologią badawczą. |
|
|||
2700-L-API-D3EN |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2700-L-API-D3KN |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2700-L-API-D3MIKS |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2700-L-API-D3MPZU-DO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnorodnymi metodami i formami pracy w określonym, specyficznym środowisku, która ma za zadanie wyzwolić inicjatywę artystyczną, twórczą, odbiorczą, społeczną dorosłych (opiekunów, pedagogów, czytelników i samego animatora) oraz przygotowanie do właściwego wykorzystania wiedzy teoretycznej z zakresu wiedzy o kulturze, historii. Przedmiot będzie wskazywał na możliwości, jakie stwarzają instytucje kultury dla realizacji różnych zadań i form pracy z dorosłym czytelnikiem, (opiekunem, rodzicem, seniorem, nauczycielem) w zakresie szeroko pojmowanej działalności artystycznej, kulturotwórczej, edukacyjnej, promocyjnej, społecznościowej. |
|
|||
2700-L-API-D3MPZU-D |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest omówienie form i metod pracy, typowych dla pracy z użytkownikiem dziecięcym. Działania podejmowane w polskich instytucjach kultury zostaną przedstawione na tle międzynarodowych wytycznych. Omówione zostaną "dobre praktyki", konkretnie realizowane działania. |
|
|||
2700-L-API-D3MPZU-M |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest omówienie form i metod pracy, typowych dla pracy z użytkownikiem młodzieżowym. Działania podejmowane w polskich instytucjach kultury zostaną przedstawione na tle międzynarodowych wytycznych. Omówione zostaną "dobre praktyki", konkretnie realizowane działania. |
|
|||
2700-L-API-D3POW |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot poświęcony jest teoriom, koncepcjom i metodom organizowania wiedzy przez człowieka w jego systemie poznawczym oraz odwołującym się do nich teoriom, koncepcjom i metodom organizowania i reprezentowania wiedzy w systemach informacyjnych. |
|
|||
2700-L-API-D3PPWEIIK |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy podstawowej wiedzy pedagogicznej mającej zastosowanie w edukacji informacyjnej i kulturalnej. Zostaną zaprezentowane metody i formy pracy z użytkownikiem informacji, ze zwróceniem uwagi na dobór metod i form pracy w zależności od sytuacji edukacyjnej, potrzeb i kompetencji użytkowników, m.in. od ich wieku i zainteresowań. |
|
|||
2700-L-API-D3PTB |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z tworzeniem biznesu. |
|
|||
2700-L-API-D3PIEAUI |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu studenci poznają prawne i etyczne aspekty usług informacyjnych. Omawiamy wybrane aspekty etyki informacyjnej, prawa autorskiego, prawa do informacji oraz ochrony prywatności i danych osobowych. Dyskutujemy dylematy etyki zawodowej oraz związki i rozbieżności etyki i prawa. |
|
|||
2700-L-API-D3USI |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2700-L-API-D3UIUI |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji na temat zachowań w procesach pozyskiwania i wyszukiwania informacji oraz jej użytkowania. |
|
|||
2700-L-API-D3WDBSOT |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omówienie zakresu badań recepcji treści, stosowanych metod i narzędzi badawczych - na wybranych przykładach. Zaprojektowanie i realizacja projektu - praca zespołowa. Przygotowanie raportu z projektu. |
|
|||
2700-L-API-D3WDG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Akronim GLAM, czyli galerie, biblioteki, archiwa i muzea, zawiera w sobie instytucje publiczne, które odpowiedzialne są za zbieranie, zachowanie i udostępnianie dziedzictwa kulturowego. Zajęcia poświęcone będą więc charakterystyce wybranych instytucji kultury w Polsce i na świecie (historycznie i współcześnie). Kurs ma na celu analizę działalności, specyfiki, problemów i miejsca w środowisku cyfrowym wybranych instytucji kultury (publicznych i niepublicznych). W trakcie spotkań instytucje te będą omawiane w kontekście idei GLAM, czyli propagowania szerokiego i otwartego dostępu do dóbr kultury przez galerie, biblioteki, archiwa i muzea. |
|
|||