Przedmioty w rejestracji DM-ZAOCZNE II STOPNIA 3 semestr, 2 rok (spec: Dziennikarska) 2700-M-DM-Z3-DZI
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024Z | |||||
2700-M-DM-Z3ETJE-DZI |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie wszystkich funkcji grzecznościowych wyrażeń języka w aspekcie skuteczności komunikacyjnej. |
|
||
2700-M-DM-Z3PRJE-DZI |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pragmatyka językowa ukazuje język nie tylko jako system znaków, ale także jako formę działania i współdziałania ludzi. Poruszane są zagadnienia aktów mowy i implikatur konwersacyjnych, perswazji i manipulacji, społeczny wymiar funkcjonowania języka i jego zróżnicowanie. W ramach przedmiotu przedstawiane są także podstawowe zagadnienia poprawności języka w mediach w zakresie interpunkcji, ortografii, gramatyki i leksyki. |
|
||
2700-M-DM-Z3STPR-DZI |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci poszerzają wiedzę o odmianach stylowych polszczyzny i rozwijają umiejętności stylistycznego kształtowania tekstów. |
|
||
2700-M-DM-Z3TKMA-DZI |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot prowadzony jest równolegle w języku polskim oraz angielskim. Zajęcia odbywać się będą asynchronicznie na platformie Come. Lekcje będą udostępniane raz w tygodniu w piątek, jednak Studenci mogą pracować w dowolnym czasie, we własnym tempie. Przedmiot obejmuje podstawowe zagadnienia ogólnej wiedzy o statusie, typach oraz funkcjonowaniu mediów masowych we współczesnym systemie społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem roli mediów w funkcjonowaniu liberalnej demokracji i gospodarki rynkowej. |
|
||